6 Aralık 2013 Cuma

Zihninizi geliştirin

Günümüzde bilgisayar ve internet artık hayatımızın değişmez bir parçası ve başında geçirdiğimiz zaman her geçen gün biraz daha artıyor. Haberleri takip ediyoruz, e-postalarımıza bakıyoruz, facebook tan çıkmıyoruz  ya da zaman geçirmek için oyunlar oynuyoruz. Sonra bir bakıyoruz ki geçirdiğimiz saatlerin farkında bile değiliz. İnternetle ilk tanıştığımız zamanlarda heyecanlıydık, televizyon gibi bize ne sunulursa ona bakmak zorunda değildik, istediğimiz şeyi arayıp istediğimiz şeyi görebiliyorduk. Ancak son zamanlardaki gelişmeler ile insanların internette geçirdikleri süre ve yaptıklarına bakılacak olursa televizyondan farkı kalmamış gibi görünüyor. Kendimizi git gide bir aptal kutusundan başka bir aptal kutusuna geçiş yapmış gibi hissedebiliyoruz özellikle geçirdiğimiz zamanı ve bu zaman içinde ne yaptığımızı düşünürsek. En azından kendim için sosyal medyanın ilk başladığı dönemlerde benim için öyleydi. Zamanımı sürekli boş geçiriyorum gibi hissettim, bunun beni yavaşlattığını ve daha da kötüsü alıştırdığını gördüm. İnterneti tekrar ilk zamanlarımdaki heyecanlı halim gibi yararlı işler için kullanmalıydım. Sonra üniversite yıllarımda lumosity i keşfettim. Lumosity beyninizin değişik fonksiyonlarını geliştirmek için tasarlanmış bir zihin oyunları sitesi. İçerisinde bir çok oyun var ve her biri beyninizin farklı bir fonksiyonuna hitap ediyor. Hafızadan seri düşünmeye, görev değiştirmeden problem çözümüne kadar bir çok değişik oyun.


Siteye üye olduktan sonra size beyninizin hangi yönlerini geliştirmek istediğinizi soruyor ki ona göre size spesifik oyunlar sunabilsin, daha sonra oynadığınız oyunlarda aldığınız sonuçlara göre size bir beyin profili çıkarıyor ve bu fonksiyonların bir puanlamasını sunuyor. Bu puanlamaya göre her gün size özel oyunlar sunuyor. Eğer bütün bu özellikleri tam olarak kullanmak isterseniz siteye paralı üye olmanız gerekiyor. Ancak bedava olarakta siteden faydalanabiliyorsunuz, paralı üyeliklerde günlük olarak 5 oyun yer alırken bedava üyelikler günde 3 oyun oynama hakkına sahip. Eğer sizde internette geçirdiğiniz süre zarfında kendiniz için iyi bir şeyler yapmak isterseniz günde 5 dakikanızı ayırıp bu güzel sitede zihninizi canlı tutabilir ve düzenli olarak yaptığınız takdirde kendinizi geliştirebilirsiniz.
İyi günler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder