7 Aralık 2013 Cumartesi

Satranç oynamayı sever misiniz?

Bilgisayar ile ilk tanıştığım dönemlerde ms-dos işletim sistemi kullanılıyordu ve oyunlar disketteydi. Bilgisayarı açma kapama tuşundan çat diye kapatırdık ve basit bir oyunu açmak için bile komut girmemiz gerekirdi. En çok Prince of Persia, PacMan ve satranç oynardım. Satranç oyunu harikaydı çünkü yapımcısı çok güzel animasyonlar yapmıştı ve seslendirmeler bile o dönemde bana çığır açmış gibi geliyordu. Taşlar insan figürleriydi ve hamle yaptığınızda yürüyorlardı. Karşı tarafın bir taşını yediğinizde ise küçük bir savaş animasyonu ile rakip taşı öldürüyordu. Tabi bilgisayarı yenmek o kadar kolay değildi. Yenilen pehlivan güreşe doymaz hesabı yenildikçe hırslanarak bir daha oynuyordum ama nafile. Bilgisayar kendi deyimimle yine hile yaparak beni yeniyordu. :) Zaman geçtikçe Windows kendi içerisine çok basit bir satranç oyunu koydu ve internetin giderek yayılmasıyla internet siteleri artık başka oyuncularla interaktif oynayabileceğiniz satranç oyunları ekledi kendi serverlarına. Artık sadece bilgisayara karşı değil, sizin gibi satranç seven insanlara karşıda oynayabiliyordunuz. Ancak gerek bu oyunların kendi içindeki yazılım açıkları gerek bir oyun oynamak için çok uzun süreler beklemeniz çokta ilgi çekici gelmiyordu insanlara. O yüzden okey ve tavlada binlerce insan varken satranç odalarında sadece bir kaç aktif insan vardı. Birkaç sene önce internette dolanırken chess.com u keşfettim. Site gerçekten inanılmazdı çünkü hem çok iyi dizayn edilmişti hemde çok fazla kullanıcısı vardı. Siteye üye olmak çok basit ve artık çağımızın gereği facebook hesabınızla bile üye olabiliyorsunuz. Oyunlara gelecek olursak bir çok seçenek mevcut, ister anlık olarak bir rakiple oynayabilirsiniz isterseniz de günlük ya da haftalık hamlelerle oynayabilirsiniz. Seçeneklerde neredeyse sınır yok. Ayrıca oyunu öğrenmek için bir çok bilgide mevcut. Bedava ve paralı olarak birkaç seçenek var, paralı üyeliklerin seviyeleri var. Bunları siteden görebilirsiniz, her üyelik seviyesi farklı özellikleri barındırıyor içinde. Bedava üyelikle bile her türlü oyunu oynayabiliyorsunuz ancak günlük satranç problemleri sınırlı ve oyun analizleriniz biraz daha basit. Turnuvalara katılıp, şampiyona mücadelelerine girmeyecekseniz gayet yeterli bir üyelik bence. Sizde benim gibi satranç seviyorsanız mutlaka ziyaret etmenizi öneriyorum. Site türkçe olarakta hizmet vermekte. Ben bir kere girdikten sonra vazgeçemedim ve sizede iyi eğlenceler diliyorum.
İyi günler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder