12 Ocak 2014 Pazar

Kireçlerden kurtulun

     Yaşadığınız bölgedeki su kaynakları dolayısıyla çeşmenizden akan su bir hayli kireçli olabilir ve bu birçok alanda canınızı sıkabilir. Mesela en basitinden çaydanlıkta kaynattığınız suyu musluktan kullanıyorsanız bir süre sonra çaydanlığınızın içi bembeyaz olacaktır ve hem su geç kaynayacaktır hemde kaynarken garip sesler çıkaracaktır. Aynı durum kettle içinde geçerli. Geç kaynaması hem can sıkar hemde daha fazla elektrik tüketimine sebep olur. Bu durumdan kurtulmak için içme suyu kullanmak en mantıklısı ancak musluktan kullanmak size daha uygun geliyorsa bununda çözümü var; limon tuzu. Çaydanlığınıza ya da kettle ınıza kireçli yüzeyleri kaplayacak şekilde su doldurun (musluk ya da içme suyu farketmez) ve daha sonra her yerde bulabileceğiniz limon tuzundan bir miktar içine boşaltın ve beklemeye bırakın. Şahsen benim elimdeki çaydanlık kireçle tamamen sıvanmış durumdaydı ve içi bembeyazdı. Kaynarken çıkan sesler çok sinir bozucuydu ve kaynama süresi bir hayli uzamıştı. Bu derece kireci tamamen geçirmek için 2 gün boyunca suyu belli saat aralıklarında sürekli değiştirerek kireçten tamamen kurtuldum ve ayna gibi bir çaydanlık elde ettim. Tabi ki limon tuzundan farklı çözümlerde mevcut ancak ben doğal olması, fazla kimyasal ürün içermemesi ve sağlık açısından daha uygun gördüğüm bu yöntemi tercih ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder